Ratując Hitchcocka
Dodano: 15.07.2011W British Film Institute trwają właśnie prace nad dziewięcioma szczęśliwie ocalałymi wczesnymi filmami Alfreda Hitchcocka: The Pleasure Garden (1925), The Lodger (1926), The Ring (1927), Downhill (1927), Easy Virtue (1927), The Farmers Wife (1927), Champagne (1928), The Manxman (1929), Blackmail (1929). Kuratorzy BFI National Archive, jednego z największych archiwów filmowych i telewizyjnych na świecie, wytypowali te właśnie filmy jako najbardziej zagrożone i wymagające prac restauratorskich.
Wczesne nieme filmy „Mistrza Suspensu” są poddawane digitalizacji i cyfrowej restauracji. British Film Institue może się pochwalić, podobnie jak Filmoteka Narodowa, niedawno zakupionym skanerem ARRISCAN, przystosowanym do archiwalnych materiałów filmowych. Cyfryzacji zostają poddane w większości przypadków szczęśliwie zachowane negatywy z kamery (I generacja), dzięki czemu otrzymany cyfrowy obraz charakteryzuje się najlepszymi parametrami.
Stan zachowania materiałów filmowych jest różna, w większości przypadków negatywy odznaczają się świetną kondycją. Ben Thompson, kierownik Sekcji Kontroli Jakości Obrazu BFI, przewiduje, iż większość materiałów zostanie zdigitalizowana „na sucho” przy użyciu standardowej bramki, natomiast fragmenty taśmy, które są najbardziej zniszczone, początki i końce ról taśmy filmowej, będą skanowane „na mokro” przy użyciu płynu imersyjnego.
Premiera odrestaurowanych filmów, ze specjalnie skomponowaną do nich muzyką m.in. przez Nitin Sawhney, Tansy Davies i Daniela Cohena, odbędzie się podczas londyńskiej Olimpiady Kulturalnej w 2012 roku.
Obecnie jest prowadzona kampania „Rescue the Hitchcock 9″ mająca za zadanie zbiórkę funduszy na przeprowadzenie pełnej restauracji wytypowanych filmów.
Ten wpis został opublikowany 15.07.2011 o 10:58 i jest zaszufladkowany do kategorii Konserwacja/Restauracja, Świat, Technologia cyfrowa.