Digital Film Restoration within Archives
Dodano: 30.09.2011Z inicjatywy Filmarchiv Austria, Austrian Film Museum i Austrian Film Gallery, 21-23 września w Krems, odbyło się symposium poświęcone cyfrowej restauracji filmów – „Digital Film Restaration within Archives”. Uczestnikami spotkania byli m.in. przedstawiciele George Eastman House, EYE Film Institute Netherlands, Deutsche Kinemathek – Museum für Film und Fernsehen, Imperial War Museum London, Fuji Film Corporation, reto.ch Ltd, Danish Film Institute, Arri Group, JOANNEUM RESEARCH, hs art.
Podczas konferencji zostały poruszone następujące tematy: „The Digital Future of Analogue Film Archives”; „There’s No Such Thing as Digital Restoration„; „Grain and Pixel: Preserving, Restoring, and Presenting Film in Transition”; ”Photographic Film Technology for Digital Image Preservation”; „Stretching the borders: the preservation of artist’s films„; „The preservation of home movies. A field report„, „Film and Video Quality Assessment Tools for Digital Preservation Management„.
Wśród zaprezentowanych przykładów prac restauratorskich znalazły się Chaussure trop étroite i Les Equilibristes Godavou z 1907r. Zagadnienia związane z rekonstrukcją koloru zostały przedstawione na przykładzie przedwojennego filmu Desulo (FerraniaColor) oraz ”makeup tests” z Elizabeth Taylor, datowanych na początek lat 70. Program symposium zawierał kilka “efemerycznych” filmów takich jak trailery Lubitscha i Pudovkina oraz filmy amatorskie z okresu międzywojnia. Mieliśmy także okazję podejrzeć obecnie przeprowadzane prace restauratorskie przez Austrian Film Museum - American Dreams (reż. James Benning, 1984) i The Living Corpse (reż. Fedor Ocep, 1929).
Uczestnicy spotkania mieli także okazję zobaczyć trzy odrestaurowane filmy: Senso (reż. Lucino Visconti, 1954, restauracja filmu: StudioCanal, Centro Sperimentale di Cinematografia-Cineteca Nazionale, and Cineteca di Bologna at L’Immagine Ritrovata), Beyond the rocks (w obsadzie po raz pierwszy i ostatni razem Rudolf Valentino i Gloria Swanson, 1922, restauracja filmu: EYE Film Institute Netherlands) oraz najnowszą wersję Metropolis (1928, restauracja filmu: Friedrich Wilhelm Murnau Stiftung).
Ten wpis został opublikowany 30.09.2011 o 10:41 i jest zaszufladkowany do kategorii Aktualności, Konserwacja/Restauracja, Świat, Technologia cyfrowa, Teoria.